Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Basri'nin son notu, lütfen okuyun..
Cuma Tem. 22, 2016 1:23 pm tarafından Basri

» Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri
Çarş. Mart 02, 2016 1:13 pm tarafından okan kara

» 1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.
Ptsi Ara. 14, 2015 1:54 pm tarafından GARAGEMOTO

» Ateşleme yok
Çarş. Ara. 03, 2014 1:56 pm tarafından GARAGEMOTO

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından attila Bir Perş. Şub. 26, 2009 11:11 pm

Selamlar,

Motorum soğuk ilk çalıştırmada malum gergi pistonu sebebi ile hafif bir ses ile çalışmakta.
Sıcaklık göstergesi 4-5 çizgiye geldiği zaman lak lak şeklinde bir ses geliyor.
Ses aynen yatak sesi gibi ancak yatak sesi değil.
Konuştuğum bazı arkadaşlar bunun normal olduğunu söylediler.

Benzer sesi olan arkadaşlar varmı.
Normalmi?
Çözümü varmı??
avatar
attila

Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 51
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Cuma Şub. 27, 2009 9:14 am

attila demiş ki:Selamlar,

Motorum soğuk ilk çalıştırmada malum gergi pistonu sebebi ile hafif bir ses ile çalışmakta.
Sıcaklık göstergesi 4-5 çizgiye geldiği zaman lak lak şeklinde bir ses geliyor.
Ses aynen yatak sesi gibi ancak yatak sesi değil.
Konuştuğum bazı arkadaşlar bunun normal olduğunu söylediler.

Benzer sesi olan arkadaşlar varmı.
Normalmi?
Çözümü varmı??

Selam,

Isininca vites bosta iken mi yapiyor ?
Vites bosta, debriyaji sikinca sesi kesiyor mu ?

Eger durum boyleyse, ki, buyuk ihtimalle boyle olmasi lazim, sanzimanin frezeli giris milindeki asinmadan dolayidir.
Belli bir kilometrenin uzerindeki 1100 ve 1150 lerin kronik sesidir.

Eger usenmezsen mars motorunu sok, arkasindaki bosluktan debriyaj balatasini goreceksin, debriyaj sikili vaziyette balatayi it, eger sallaniyorsa problem budur, korkacak birsey yok Very Happy Hem bu vesile ile balatanin kalinligini olcup durumunu gorursun.



Debriyaj balatasi kalinligi 4.5 mm nin altina inmisse degistirmek gerekiyor


_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Cuma Şub. 27, 2009 9:27 pm

attila demiş ki:
Benzer sesi olan arkadaşlar varmı.
Normalmi?
Çözümü varmı??

Benimki dahil, bildigim, 60bin km uzeri hemen hemen gordugum tum 1100/1150 GS lerde bu sesi duydum.

Arkadaslarim ve ben bu sesle yasamayi ogrendik Very Happy

Ben sanzimani indirip dagittigim zaman priz direk gurubunu cok temiz bir ikinci el ile degistirmistim, eski priz diregin frezeli disleri gercekten bozulmustu, fakat bir sure sonra ses yeniden basladi, eski bozuk dislerin mil yatagini bozdugunu, dolayisiyla sesin geri geldigini tahmin ediyorum.

BURAYA TIKLA

Yaniliyor olabilirim, bu ses konusunda baska fikri olan var mi ?

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından attila Bir C.tesi Şub. 28, 2009 9:36 am

Selamlar,

Yardımınız için teşekürler. Sanırım aynen dediğiniz yerden geliyor ses.
Marşı söküp bakma şansım olmadı. Yağ seğişiminde bakmayı düşünüyorum.
Sıcak motorda debriyajı çekip bıraktıkça sesin karakteri değişiyor.
Vites boş debriyaj çekili kesiliyor.

Herkese Kolay Gelsin
avatar
attila

Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 51
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Paz Mart 01, 2009 2:29 am

Basri demiş ki:
Yaniliyor olabilirim, bu ses konusunda baska fikri olan var mi ?

Konunun gundeme gelmesi iyi oldu, iyice arastima firsatim oldu.

Hayir yanilmiyorum Cool

Ses tam priz direk frezeli milinin debrijaj balatasina gecen bolumundeki asinmadan/balata yatagindaki asinmadan kaynaklaniyor, debriyaj balansli donuyor ve ses yapiyor.

Yani

Ilk resimdeki 6 numarali balatanin ortasindaki yatak asinmasi ve/veya ikinci resimdeki 1 numarali milin ucundaki frezeli dislerin asinmasi.

Yukarida belirttigim gibi mars motorunu sokup arkasindaki bosluktan balatayi ittiginiz zaman (debriyaj sikili) sallandigini goreceksiniz.




Eger bir servis veya usta aksini iddia ederse aldanmayin..

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Paz Mart 15, 2009 10:59 am

Maalesef bu sorun daha önce de meydana çıkabiliyor, aşağıda 20000 km civarında bir 1150 GS in giriş mili (priz direk) ve yuvası.






_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından cenker Bir Çarş. Mart 18, 2009 2:27 pm

Bu sesi niye ısınınca yaoıyor ?
Benim 1150 60 bin oldu..
Hararet altı çizgi olunca bu ses başlıyor. Debriyajı sıkınca ses kesilmiyor, normalmidir ?
avatar
cenker

Erkek
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 54
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Çarş. Mart 18, 2009 2:31 pm

cenker demiş ki:Bu sesi niye ısınınca yaoıyor ?
Benim 1150 60 bin oldu..
Hararet altı çizgi olunca bu ses başlıyor. Debriyajı sıkınca ses kesilmiyor, normalmidir ?

Bende merak ediyorum, niye ısınınca, bilmiyorum, genleşme ile alakalı olabilir.

Debriyajı sıkınca ses kesilmiyor, normalmidir ?

Yukarıda bahsedilen olayda ortak deneyim, debriyajı sıkınca sesin kesilmesi veya azalması. Aynı ses mi acaba ?

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından attila Bir Çarş. Mart 18, 2009 5:54 pm

Debriyaj çekili değil arasında ses farkı oluyor. Vites boşta debriyaj bırakıldığında en az ses seviyesine ulaşılıyor.

Bendeki durum böyle.
avatar
attila

Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 51
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Perş. Mart 19, 2009 11:03 am

Asagidaki linkte tum sanziman seslerinin cevaplari var fakat ingilizce, vakit buldukca onemli yerlerini cevirip ozetlemeye calisacagim. Yukaridaki problemlerin tum cevaplari burada;

http://micapeak.com/bmw-gs/trans.html

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Perş. Mart 19, 2009 11:19 am

Ben yinede bir kismini buraya yapistirayim, nette kaybolur falan, cok onemli bilgiler.
----------------------------------------------------------------------------------------
O-RINGS AS NOISE-SUPPRESSORS
A clamor of complaints arose together with the introduction of the new Boxer generation. The clattering noises emanating from the hot gearboxes drove more than just those with delicate hearing back to the dealerships in swarms. Gearboxes were replaced in large numbers, and the public rapidly seized on the image of time-bomb gearboxes. (lit. -"Kaputt-guaranty").
In fact, Getrag had built a faultless transmission according to their contract, which, through a chain of circumstances derived from the unique technical characteristics (of the BMW motorcycle), created an acoustical nightmare (lit. "defektbombe").

Analyzed in detail, the truth of the story is revealed. A peculiarity of BMW motorcycle design is that as in an automobile, the transmission is separate from the engine, isolated in its own housing. Between the motor and transmission is the single-plate dry clutch. A characteristic of this design is that transmission noises can clearly be differentiated. In normal Japanese engine architecture the motor and transmission share a common housing. The noises emanating from cam drive, alternator, pistons and transmission blend together, making it difficult to assign exact sources to to the component sounds. The chorus of transmission noises become a section of the overall symphony of mechanical noise.

Motor and transmission castings on the new Boxer are manufactured by a pressure die casting process, which produce a thin-walled housing. Delicate, thin-walled die castings do not block noise as effectively as the somewhat coarser, thicker-walled sand castings (...as formerly used by BMW — translator's note). The actual source of the annoying gearbox clatter is the gear teeth themselves, as the flanks of the freewheeling gear teeth click against each other, accelerated by by the uneven rotation of the crankshaft. Imagine that you are a piston. Unlike an electric motor, which revolves in a continuous and even rate, the individual rotations of a piston-driven motor are characterized by a series of accelerations and decelerations. The sparkplug fires, "paff", and the piston and connecting rod thrust hard against the crankshaft, which accelerates. Then the piston reaches bottom dead center, losing energy, as simultaneously the cam chain encounters the resistance of the valve springs, which induces a small deceleration in the rate of the crankshaft's rotation.

At steady, small throttle openings (as in neutral/idle — translator's note) and at minimal combustion pressures (power output) this variation in rotational speed is especially noticeable, moreso as the new BMW boxer is programmed to run at very lean, environmentally optimal mixtures. The resulting surges in rotational speed send a shaking effect through the input shaft to the gear cluster. This is what generates the gearbox rattle in neutral, which is all the more apparent when the transmission is hot and the oil is thin.

Faced with substantial numbers of customer complaints, BMW had to react quickly. To dampen the clatter the Bavarians resorted to the introduction of rubber o-rings in the gearbox. These were installed between the transmission shafts and the inner diameters of the freewheeling gears. By this simple trick the disengaged gears are always under a slight drag and cannot spin freely on the transmission shafts, their teeth cannot chatter so easily against one another and the noise is noticeably reduced.

For a self-respecting transmission manufacturer to need to take such a step is something of a fiasco. The efficient operation of the transmission diminished by the o-rings, and the shiftability also suffers.

However, it happens that the noisy rattling in neutral is also an issue in modern, emissions-optimized automobiles. The manufacturers have resolved the problem with a so-called double-mass flywheel, which dampens the torsional fluctuations before they can reach the transmission input shaft. Such a flywheel cannot be used in the BMW boxer motor, as it would be too heavy and might have durability problems withstanding the higher revs of a motorcycle motor.

Thus BMW customers of the future will find o-rings in the gearboxes of all the new BMWs, in spite of the fact that the noisy transmissions of the first ('94) series, with the exception of the objectionable neutral noises, were in fact the better-shifting transmissions. These early transmissions, in point of fact, had no pattern of mechanical defects, only an unattractive noise in neutral when the gearbox was hot.

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir Perş. Mart 19, 2009 11:23 am

Simdilik sadece sunu soyliyeyim, en azindan benim M94 sanzimanimdan, isindigi zaman gelen rahatsiz edici ses normal. (bkz. yukarida son paragraf)

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından cenker Bir Perş. Mart 19, 2009 11:46 am

Basri demiş ki:
Yukarıda bahsedilen olayda ortak deneyim, debriyajı sıkınca sesin kesilmesi veya azalması. Aynı ses mi acaba ?
Bende ilk başlarda panik olmuştum, yatak vuruntusu zannetmiştim. Normal olduğunu söylediler. Eğilip dikkatle dinleyince sesin şanzıman tarafından geldiği belli oluyor.
avatar
cenker

Erkek
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 54
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından cenker Bir Cuma Mart 20, 2009 8:33 am

Dün akşam yaptığım son kontrolde ;
Motoru altı çubuğa kadar ısıttım ve ses başladı.
Debriyajı sıktığımda sesin daha da arttığını fark ettim.
Sizce bu durum normalmidir ?
avatar
cenker

Erkek
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 54
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Basri Bir C.tesi Mart 21, 2009 9:18 am

Yukaridaki ingilizce yazida ozetle, sanziman muhafazasinin basincli dokumden yapildigi, dolayisiyla ince oldugu ve sesleri disariya eski BMW lere ve japon motorlarina nazaran daha cok verdigi yaziyor.

krank ve millerdeki bosluk BMW muhendisligi sonucunda diger sanzimanlara nazaran daha fazla ve bos viteste ve yag isinmisken sesler daha hissedilir oluyor, birtakim sesler ise bosta avare donen dislilerin karsi dislilere degmesinden kaynaklaniyor.

94 serisi sanzimanlardan gelen seslerden sonra BMW disli millerinin yataklarini lastik o-ringlerle desteklemistir ve sesleri nispeten azaltmistir ve bazi dislilerin vites bosta iken avare donmesini engellemistir.

Bu tip sanzimanlarinda rahatsiz edici bos vites sesi haricinde mekanik bir hasara rastlanmamistir, ve hatta bu tip sanzimanlarda vitesler daha rahat gecer.

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından veldg Bir Ptsi Ağus. 17, 2009 7:51 pm

teşekürler verdiğin bilgiere benim motorda da aşırı ısınınca bi takırtı oluyor yağı castrol 10-60 ful sentetik koymustum acaba yağın çok ince olmasındanmıdır anlayamadım kendi kendime sorun edip duruyorum....
avatar
veldg

Erkek
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 47
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından veldg Bir Salı Ağus. 18, 2009 7:16 pm

selamlar teşekürler verdiğiniz bilgilere yine castrol 10-50 yağı kullanmak doğru olacak herhalde
avatar
veldg

Erkek
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 47
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından okan kara Bir Çarş. Mart 02, 2016 1:13 pm

selamlar,benim 1100gs de benzer, şimdilik rahatsız etmeyen bi sıkıntı var.benzer sorun ve cevapları okudum.cevabımı aldım diye düşünüyorum.fakat yinede emin olabilmek için problemi paylaşmak fikrinizi almak isterim.benim sorunum,motor ısınıp jikleyi kapattıktan sonra yani 1200-1300 devirlerde ve motor hareketsizken başlıyor.debriyaja basılıda tutsamda tutmasamda arada sırada sele altından tak tuk diye vuruntu hissediyorum.ısı 2.cizgideykende yapıyor 5.çizgideykende.fakat rölantide yada vitesteyken biraz gaz verince(1400devir gibi)sorun kayboluyor.zaten motorda saat gibi calısıyor.sıkıntım yok.simdiye kadar üzmedi beni hiç.yakıt sisteminde ayar gerekebilirmi diye düsündüm fakat uygun rölantinin zaten 1300 dv oldugunu biliyorum ayrıca aynı model motora binip rölantisi 1000-1100 dv kullanıpta aynı sorunu yasamamış arkadasımda olunca aklım karıncalandı biraz.fikir verirseniz cok faydalı olacak.saygılarımla

okan kara

Erkek
Mesaj Sayısı : 1
Yaş : 41
Nerden : antalya
Kayıt tarihi : 29/02/16

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz