Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Basri'nin son notu, lütfen okuyun..
Cuma Tem. 22, 2016 1:23 pm tarafından Basri

» Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri
Çarş. Mart 02, 2016 1:13 pm tarafından okan kara

» 1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.
Ptsi Ara. 14, 2015 1:54 pm tarafından GARAGEMOTO

» Ateşleme yok
Çarş. Ara. 03, 2014 1:56 pm tarafından GARAGEMOTO

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

AKÜ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

akü

Mesaj tarafından adventure1150tamer Bir Ptsi Ocak 19, 2009 10:40 am

selam...yazını okudum...bizim makinelerde bilindiği gibi 12V 19 Amp akü kullanılıyor..daha önce bende akü arayışlarına girdim ve izmirden 12 v 18 amp kuru akü aldım faka kısa bir süre içinde performansı düştü,abs devreye girmedi...bu yüzden aküyü tekrar değiştirdim ve bosch marka bir akü aldım tam yerine oturdu..90 TL....fakat 1 yıl kullanabildim şimdilerde ilk çalıştırmada abs devreye girmiyor ...biraz yol yaptıktan sonra kontağı kapatıp yeniden çalıştırıyorum ve abs yi devreye alıyor....ya bosch takıp her sene değiştireceğiz veya yuasa alıp 2 senede bir değiştireceğiz....
avatar
adventure1150tamer

Erkek
Mesaj Sayısı : 213
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 05/01/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından duroturk Bir Salı Şub. 10, 2009 5:24 pm

Merhaba,

Tam uzerine yazmak istedigim bir konu.

Oncelikle bir eksikligimi gidermem gerek:
"Motor calistiktan sonra, akunun bir isi kalmaz, elektrik isini sarj dinamosu cozer" denir. Ancak benim saglam olan ABS ille de devreye girmiyor. Artik miyadini doldurmus BOSCH akuyu sarj ettirdim, gayet guzel ama ABS devreye girmiyor.

Ne dersiniz?

ABS nin problemi olmadigini biliyoruz. Sizce akuyu degistirmeli miyim?

Kayseri'de 100 TL ye Golden diye bir aku buldum ama 90+KDV Bosch varken donup bakmam bile tabii ki.

Aydinlatirsaniz ve su Bosch akulere ulasim yollarini yazarsaniz memnun olurum.

Tesekkurler, sevgiler,
avatar
duroturk

Erkek
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 41
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından Basri Bir Salı Şub. 10, 2009 5:37 pm

Eger ABS de sorun olmadigindan eminseniz tabi ki akudur.

Aku 12 V, 19 Ah olmak zorunda, 17 Ah akuler genelde ABS yi devreye sokmaz. Eski akuler sarj edilse dahi proplem cikartabilir.
Kayseri`deki Bosh aku saticisina aku ebat ve bilgilerini verirseniz 1 hafta icinde getirtmesi lazim.

ABS yi ihmal etmeyin, 2 kere benim hayatimi kurtardi.

ABS resetlemeyi biliyormusunuz ?

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından duroturk Bir Çarş. Şub. 11, 2009 8:41 am

Tesekkur ederim.

Motor yeni oldugu icin henuz yapmadim ancak motordan once internette yaptigim arastirmalardan sanirim ABS sifirlamayi biliyorum. Bende yazili olarak var ama su an nasil oldugunu hatirlayamiyorum. Sanirim koltuk altindaki bir soket ve bir parca tel kullanilarak yapiliyordu.

Yapamazsam mutlaka sorarim. Yaparsam da fotograflayip burda paylasirim Laughing
avatar
duroturk

Erkek
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 41
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından adventure1150tamer Bir Perş. Şub. 12, 2009 9:28 pm

akunun omrunu uzatmak birazda bizim elimizdedir arkadaslar...arada temizlik ve gestay b yaparken mutlaka aku gozlerindeki elektrolit seviyelerinide kontrol ediniz...
avatar
adventure1150tamer

Erkek
Mesaj Sayısı : 213
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 05/01/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir C.tesi Tem. 04, 2009 2:18 pm

51913 yuasa kuru akü olarak google da aradım ebatlar tutuyor ancak resime bakacak olursak alakası yok.1150 gs ye 19 amper kuru yuasa yada amperi biraz daha yüksek kuru akü varmı.

http://www.acdc.com.tr/tr/aku_satis.htm?id=238 baktıgım yer burası.
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından attila Bir C.tesi Tem. 04, 2009 2:56 pm

Bizim motorlarımızın orjinal fabrika çıkışı aküsü kuru değil sulu aküdür.
Zaten akünün oradan sağ tahliye hortumlarına giden akü thaliye hortumu mevcut.
Ancak daha sonralarda yeni kataloğa baktığımızda kuru akülerinde kullanılabilir olmaya başladığı görülmekte.
Parça kataloğundan bakınca eski parça sulu akü yeni parça kuru aküdür.
avatar
attila

Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 51
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir C.tesi Tem. 04, 2009 3:08 pm

sevgili atilla, o zaman aynı ebat ve kod 51913 nolu kuru ve sulu akü var diyebilirmiyiz.aşagıdaki link te ikileme düşmüştüm,çünki aşagıdaki akü sulu akü.

http://www.motoliz.com/index.php?p=show&pid=2900&k_id=88&kn=Ak%FC
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından attila Bir C.tesi Tem. 04, 2009 3:49 pm

Selam,

Aynı kodmu değilmi bilmiyorum ancak aynı Ah ve ebatta hem kuru hemde sulu akü mevcut.

Borusan üzeri gelen kuru aküler Excide akü. Yuasa karşılıklarını bilemiyorum.

Akümüz kuru olmak zorunda değil benim motorun eski sahibi çin malı sulu akü koymuş.
Bende bu aküyü bir seneden fazladır kullanıyorum.
Kışın sonunda biraz nazlandı (abs hataya geçti) ancak havalar ısınınca sorun kalmadı.
Bu yazıda çıkarırırız kışa yeni akü ister benim kız.
avatar
attila

Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 51
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir C.tesi Tem. 04, 2009 4:13 pm

sevgili atilla,aslında izmir gibi ılıman bir yerde yaşasam kesinlikle haklısın ama niğde de yaşıyorum ve kar,kış ,buz gözetmeksizin yola giden biriyim.geçenseneki motorumda yuasa kuru akü vardı -30 derecenin sabahında tek basışta çalışırdı,acil işim oldugu zaman bir de akü ile uğraşmak istemem,yoksa gerçekten pahalı bu meretler.
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından kazdagli Bir Paz Tem. 05, 2009 1:51 pm

Arkadaşlar
iki seneden beri Bosch akü kullanıyorum ve hiç bir sorunum yok
yuasaya göre çok uygun fiata taktırdım
ikincisi aküleri kuru tercih etmenizi tavsiye ediyorum
sulu akülerdeki sorun
motorunuzu ufak tefek yatırmalarınızda bile sıvısı akıyor ve motorunuzun üstünde tamir edilemeyen lekeler bırakıyor bu da hoş bir görüntü vermiyor
maddi imkalanlar dahilinde kuru aküyü kullanmanızı tavsiye ederim
avatar
kazdagli

Erkek
Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 57
Nerden : Pendik-İstanbul
Kayıt tarihi : 23/06/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir Ptsi Tem. 06, 2009 11:51 am

sevgili camadan,bosch kuru akü varsa sende ,bosch un kodunu yazasan sevinirim.
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: AKÜ

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz