Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Ateşleme yok
Çarş. Ara. 03, 2014 1:56 pm tarafından GARAGEMOTO

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

» GS 1100 YARDIM
Cuma Mart 15, 2013 10:44 pm tarafından kvarhan

» buji ıslanması
Cuma Mart 15, 2013 10:41 pm tarafından kvarhan

» Verimsiz motor
Çarş. Kas. 14, 2012 4:16 pm tarafından hakanka

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

1 sayfadaki 5 sayfası 1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından Basri Bir Ptsi Ara. 22, 2008 11:53 am

Eger bir BMW GS sahibiysek ve final drive rulmani henuz bozulmadiysa, birgun, olmadik bir yer ve zamanda bozulma ve bizi yolda birakma ihtimali vardir.

Nasil kontrol edecegiz? Buyurun;

Arka tekerlegi sokun ve diferansiyel yagini bosaltin.
Keceyi goruyorsunuz degilmi ?



Keceyi yerinden cikartin



Rulman muhafazasini goreceksiniz.




Rulman muhafazasinin ustunde eksik percin/percinler veya muhafazada kirik veya catlak ariyoriz.
Olmasi gereken goruntu asagidaki gibidir.




Asagida yerinden sokulmus bir final drive rulmani goruyorsunuz, percinlerden bir tanesi eksik, bu demektirki rulman muhafazasi kirilacak, bilyalar ust uste binerek rulmani dagitacaktir.



Iste kirilmis muhafaza, rulman dagilana kadar hic bir ses duymadan motorunuza binmeye devam edeceksiniz, tekeriniz donecektir, taa ki dagilip yolda birakana kadar.



Bu durumda mutlaka final drive rulmanini yenileyin. yeni bir kece takin.

Kontrol sonucu olumluysa da keceyi yenileyin..

_________________
Basri...

Basri

Erkek
Mesaj Sayısı: 692
Yaş: 49
Nerden: Kuşadası
Kayıt tarihi: 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

rulman

Mesaj tarafından veldg Bir Ptsi Ara. 22, 2008 11:06 pm

selamlar basri bey herşeyden önce bizlere verdiğiniz bilgilerden dolayı sonsuz teşekürler.rulman nasıl sökülüyor ? ayrıca keçe ve rulmanı nereden temin edebiliriz?

veldg

Erkek
Mesaj Sayısı: 92
Yaş: 44
Nerden: muğla
Kayıt tarihi: 01/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından nurikilimci Bir Salı Ara. 23, 2008 7:28 pm

sayın veldg
rulmanı sökebilmeniz için diferansiyeli tamamen motordan ayırmanız gerekiyor. Daha sonra tekerleğin takıldığı tarafta bulunan alyen başlı yanlış hatılamıyorsan 8 adet civatayı söküyorsunuz (manuel de bu civataları 100 derecye kadar ısıtn der). Bu civatalar diferransiyel i bir arada tutar. Civataları söktükten sonra diferansiyeli ikiye ayırabilirsiniz biraz zorlar ama dikkatli bir şekilde çok hoyrat davranmadan zorlarsanız ayrılır. Ayna dişlisi yani büyük olan ortaya çıkar bu dişlidin iki ucunda biri oldukça büyük ve diğeride daha küçük olmak üzere iki adet rulman vardır. Bunlardan büyük olan dağılma riski olan tekerlek rulmanıdır diğeri daha az risk teşkil eder. Bana sorarsanız sökmüşken ikisinide değiştirrin. Rulmanları dişliden ayrımak için çektirme kullana bilirsiniz. Sökme işleminde rulmanların dişli miline bağlandığı yatakları ısıtmak işinizi kolaylaştıracaktır. Ne kadar ısıtacağınıza manuelden bakabilirsiniz.
Burada tekerlek tarafındaki Basri abinin yukarıda bahsettiği değişmesi gereken keçe standar bir malzemedir sanayide keçe satan yerlerde elinizde çıkan örnekle giderseniz rahatlıkla bulabilirsiniz ellerinde yoksa dahi getirtirler. Rulmanlardan büyük olan piyasada buluna bilen bir malzemedir ama genelde Muğla Aydın gibi küçük şehirlerde hemen bulmanız düşük bir olasılıktır ama bu parçada en fazla ikigün içinde temin edilir. Küçük olanı bulmanız kolaydır. BMW FAG rulman kullanır ancak skf ve ntn de oldukça kaliteli markalardır kullanılmasın bir sakınca olavağını düşünmüyorum.

nurikilimci

Erkek
Mesaj Sayısı: 70
Yaş: 35
Nerden: aydın
Kayıt tarihi: 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

rulman değişimi

Mesaj tarafından veldg Bir Salı Ara. 23, 2008 8:20 pm

selamlar yardımlarınız için çok teşekürler

veldg

Erkek
Mesaj Sayısı: 92
Yaş: 44
Nerden: muğla
Kayıt tarihi: 01/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından duroturk Bir Salı Mayıs 12, 2009 10:30 am

Ben buraya cok takildim. Kontrolu yapicam ve o cok da zor degil. Ama rulmani degistirmem gerekirse, kendime pek guvenemiyorum acikcasi simdilik.

duroturk

Erkek
Mesaj Sayısı: 423
Yaş: 38
Nerden: Kayseri
Kayıt tarihi: 10/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından cenker Bir Salı Mayıs 12, 2009 10:41 am

Bende çok takıldım doğrusu..
Peki bu rulman bozulunca, dağılmadan evvel ses ile uyarı vermezmi ?
Sökmeden anlamak mümkün değilmi ?

cenker

Erkek
Mesaj Sayısı: 164
Yaş: 51
Nerden: İstanbul
Kayıt tarihi: 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından Basri Bir Salı Mayıs 12, 2009 2:43 pm

cenker demiş ki:Bende çok takıldım doğrusu..
Peki bu rulman bozulunca, dağılmadan evvel ses ile uyarı vermezmi ?
Sökmeden anlamak mümkün değilmi ?

Maalesef, bilinen tek yontem acip kontrol etmek.
ADVRIDER ve diger yabanci forumlarda okudgum, arkadaslarimdan duydugum, hafif bir arka tekerlek yalpalamasinin akabinde hemen dagiliyor.

_________________
Basri...

Basri

Erkek
Mesaj Sayısı: 692
Yaş: 49
Nerden: Kuşadası
Kayıt tarihi: 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından cenker Bir Salı Mayıs 12, 2009 7:57 pm

affraid
65 bin deyim, 10 binim daha var demekki..

cenker

Erkek
Mesaj Sayısı: 164
Yaş: 51
Nerden: İstanbul
Kayıt tarihi: 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından pekiabi Bir Çarş. Mayıs 13, 2009 3:47 pm

Tekerlek boşluk yapmıyor mu, sağa sola doğru oynattığımızda?..

pekiabi

Erkek
Mesaj Sayısı: 234
Yaş: 39
Nerden: İstanbul
Kayıt tarihi: 19/03/09

http://f650.azbuz.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından attila Bir Çarş. Haz. 03, 2009 7:47 pm

Selam,

Aldığım günden beri 1-2 mm mertebesinde arka tekerde bir boşluğum var.
Bu boşluk 15000 km dir hiç değişmedi.
Tamircide rulmanı yeni değiştirilmiş arkadaşın 1100 motoruna baktım aynı boşluk var.

Son debriyaj merkez değişimi sonrası rulmana bir bakayım dedim ancak keçe işi kafama takıldı.
Keçe ölçüsü belli ama (85*110*10) ancak ne tip bir keçe??
Tek dudaklımı çift dudaklımı??
SKT ve FEKO firma kataloglarını inceledim internette keçe mevcut ama sökmeden emin olup alamadım. Söken yerine takan birileri varsa aldığı keçe marka modeli konusunda yardımcı olabilirmi??

attila

Erkek
Mesaj Sayısı: 199
Yaş: 48
Nerden: Izmir
Kayıt tarihi: 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından emirhan Bir Çarş. Haz. 03, 2009 9:25 pm

Bu arka tekelekteki boşluk paralever rulmanlarından kaynaklanıyor olmasın sakın, başka bir forumda paralever rulmanları değişince ya da uygun şekilde sıkıldığında sorunun ortadan kalktığını okumuştum. Keşke İlyada(Cem) burada olsaydı o sizi yönlendirebilirdi...

emirhan

Erkek
Mesaj Sayısı: 239
Yaş: 34
Nerden: İzmir
Kayıt tarihi: 26/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından attila Bir Çarş. Haz. 03, 2009 10:59 pm

emirhan demiş ki:Bu arka tekelekteki boşluk paralever rulmanlarından kaynaklanıyor olmasın sakın, başka bir forumda paralever rulmanları değişince ya da uygun şekilde sıkıldığında sorunun ortadan kalktığını okumuştum. Keşke İlyada(Cem) burada olsaydı o sizi yönlendirebilirdi...

Sanmam boşluk sadece arka tekerde.
Salıncakla ilgili değil.
Disk ile balata arasına parmağınızı koyunca boşluk algılanıyor.

attila

Erkek
Mesaj Sayısı: 199
Yaş: 48
Nerden: Izmir
Kayıt tarihi: 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından emirhan Bir Perş. Haz. 04, 2009 8:43 am

Siz yine de r1150r.org sitesi forumlarında rastladığım test yöntemini bir uygulayın derim.

Test oldukça basit. Anladığım kadarıyla önce arka frene basıyorsunuz ve aynı anda elinizle arka tekeri sağa sola oynatmaya çalışıyorsunuz. Eğer oynama var ise sorun paralever rulmanlarında demektir. Oynama yok ise arka freni bırakıyorsunuz ve tekrar arka tekeri oynatıyorsunuz bu sefer oynama olursa sorun FD rulmanlarından kaynaklanıyordur.

Not: Site bakımda olduğu için oradaki mesajı buraya kopyalayamadım, belki yanlış yorumlamış olabilirim yazılanları...

emirhan

Erkek
Mesaj Sayısı: 239
Yaş: 34
Nerden: İzmir
Kayıt tarihi: 26/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından Basri Bir Ptsi Haz. 15, 2009 9:41 am

Final drive rulman kontrolü yapın ve yağ değişimini ihmal etmeyin.

Felaket tellalı olmak istemem ama uyarması benden.


_________________
Basri...

Basri

Erkek
Mesaj Sayısı: 692
Yaş: 49
Nerden: Kuşadası
Kayıt tarihi: 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...

Mesaj tarafından tall Bir Cuma Haz. 19, 2009 11:17 am

Çok mühim bir parça, nitekim geçen haftasonu bir arkadaşım ZZR1200 ü ile otobandan urlaya giderken arka tekerlek rulmanı dağılıyor ve arka tekerlek 1-1,5 saniye kilitlenip tekrar dönmeye başlıyor, söz konusu olay düz giderken ve düşük süratte olması sebebiyle tehlike söz konusu olmamış ama güzel bir virajda yaşansaydı sonu tatsız olabilirdi. Göz önünde olmadığı için çoğu zaman atlanıyor, akla gelmiyor, en kısa zamanda kontrol edicem bakalım benimki ne durumda.

tall

Erkek
Mesaj Sayısı: 121
Yaş: 36
Nerden: izmir
Kayıt tarihi: 21/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

1 sayfadaki 5 sayfası 1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz