Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Basri'nin son notu, lütfen okuyun..
Cuma Tem. 22, 2016 1:23 pm tarafından Basri

» Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri
Çarş. Mart 02, 2016 1:13 pm tarafından okan kara

» 1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.
Ptsi Ara. 14, 2015 1:54 pm tarafından GARAGEMOTO

» Ateşleme yok
Çarş. Ara. 03, 2014 1:56 pm tarafından GARAGEMOTO

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından chef Bir Salı Tem. 28, 2009 9:55 am

Herkese merhaba, Foruma yeni üye oldum.Rideturkey'de yazdığım ,başıma gelen bir olay ile ilgili yazıyı sizlerle de paylaşmak isterim.iyi günler

ilk post ;

yolda kaldım Sad( yardım ve öneriler ltfn

Geçen cuma istanbul'dan yola çıkarak gayet keyifli ve seri bir şekilde bodruma vardım.10 günlük yıllık iznimin 8 gününü geride bıraktım ki bugün bir felaket durumla karşılaştım.Saat gibi çalışan motor bodrum girişi jandarma kontrol noktasına 15-20 metre kala 130-140 km süretle gider iken birden stop etti.Durdum genel kontrolleri yaptım enjektörleri söküp baktım,bujileri söküp ateşlemeyi kontrol ederken ateşleme olmadığını farkettim.Mehmet Bey'i aradım fikir almak için (karakaya) kontakla ilgili bir temassızlık olabileceğini söyledi kontrol ettim olmadı.Motoru 1.sanayideki eski honda-harley servisi olan ersan'a çektirdim.Orada yapılan kablo-soket kontrol temizlik sonrası yine tık yok.marş basıyor ateşleme yok.Motoru üzülerek serviste bırakıp eve geldim.Şimdi motoru istanbula nakliye ettirmek veya burada tanıdığı servis olan varsa tamir gibi konularda yardıma ihtiyacım var.Yarın pazar ve tatil olduğu için iznimi 1 gün daha uzatıp p.tesi bu işi halletmem gerek.Yardım edebilecek veya tavsiyesi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

2.post ;

1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Geçen hafta foruma post ettiğim "http://rideturkey.com/forums/t/5556.aspx" konusunda bahsettiğim yolda kalmamın nedeni olan krank sensorünü c.tesi günü sabah arkadaşım bahadır ile yerinden söküp inceleme fırsatı bulduk.Bodrumdan dönmeden önce Erdoğan beyin tarifiyle durumun nedeni ve tamiri hakkında bilgim vardı fakat tamir ekipmanı olmadığı için risk alıp istanbula bu şekilde geldim.C.tesi yaptığımız işlemi madde madde yazacağım ve durum hakkında bilgilendirmesi amacı ile fotograflarınıda çektim ekliyorum.Yardım eden herkese tekrar teşekkür ederim.Eğer sorusu olan var ise mail atabilir seve seve yanıtlarım.Bu tamir BENCE sağlıklı olmuştur fakat hiçbirşeyin garantisi yoktur.ileriki zamanda umarım bir problem yaşatmaz.

Sorun: krank sensöründen depo altı sokete kadar olan bölümdeki 1 korumalı kılıf içerisindeki 5 adet kablonun (Kablonun içi görünmediği için bakıldığı vakit gayet sağlam duruyor!!!) ısınma,soğuma ve zaman ile sertleşmesi ve plastik muhafazalarının kırılması,çatlaması ve kısa devreye neden olması

1-Yenisi alınabilir 2-Tamir (Buyrun ayrıntısı)



- Motosikletin ön tarafındaki kapağı söküyoruz (4 adet civata tutuyor)

-Kayışın sol sağ ve üstünde 3 adet somunu söküyoruz alternatör hafifçe aşağıya iniyor kayışımızı çıkarıyoruz.

-Alttaki büyük yuvarlağın ortasındaki somunu söküyoruz.(Bunu sökerken hareket ediyor bunun için sağ silindirin az üstündeki plastik tapayı çıkartarak oraya bir tornavida sokuyoruz ki motor dönmesin)

- krank sensorü 1 üstte 2 altta 3 adet somun ile tuturulmuş.Sökmeden önce bir kalem yardımı ile 2-3 yerinden işaretliyoruz ki yerine takarken aynen eskisi gibi olsun.(yerine oturmaz ise motor sapıtabilirmiş ayarı zormuş)

-depoyu söküp geri alıyoruz krank sensörünün kablosunu takip ederek soketi çıkarıyoruz ve krank sensörü elimizde.

-siyah kablonun dışını bir falçata yardımı ile dikkatlice soyuyoruz ; o da ne ! tüm kablolar çatlak patlak kırık fena! fişe yakın bir yerden 1 karış pay vererek kesiyor ve tüm kablolara 125 dereceye dayanan büzüşen makaron geçiriyoruz.Daha sonra tüm kabloları beraber daha büyük bir makarondan geçiriyoruz.(isteyenler kabloları yenileyebilir fakat zannediyorum kablolar ısıya dayanıklı cinsten özel kablolar biz bulamadığımız için riske girmedik) Bu arada 5 kablodan 1 tanesinin ucu sokete bağlı diğer ucu boşta ve üzerinde herhangi bir muhafaza yok.Bu normal.

-işlem tamam aynen söktüğümüz gibi yerine takıyoruz.Kayışı yerine takıp gerdiriyoruz.kapağı kapatıyoruz.Bitti



Unuttuğum veya eklenmesi gereken eksik bir nokta var ise ekleyin lütfen.Yolunuz açık olsun.















chef

Erkek
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 40
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından nedimurcan Bir Salı Tem. 28, 2009 10:06 am

öncelikle hoşgeldiniz... sonralıkla bilgi için teşekkürler.
avatar
nedimurcan

Erkek
Mesaj Sayısı : 266
Yaş : 42
Nerden : niğde
Kayıt tarihi : 09/02/09

http://www.nedimurcan.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından emirhan Bir Salı Tem. 28, 2009 10:11 am

Çok güzel bir anlatım olmuş, ellerinize sağlık Smile Sizin ve diğer arkadaşların yazılarından da anlaşıldığı gibi, yağkafaların krank sensörleri sorunsuz. Asıl soruna yol açan sensör kabloları. Ustalar da muhtemelen krank sensörlerini değiştirmiyorlar. Ama bizlerden sensör parasını alıyorlar...

emirhan

Erkek
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 37
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından pekiabi Bir Salı Tem. 28, 2009 8:28 pm

Yolu bu başlığa düşen arkadaşlar.
1100 sahipleri. Şuraya da göz atabilirsiniz: http://bmwboxer.2forum.biz/ger-kalan-teferruat-f25/yolda-stop-etti-t232.htm
avatar
pekiabi

Erkek
Mesaj Sayısı : 234
Yaş : 42
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 19/03/09

http://f650.azbuz.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından adventure1150tamer Bir Çarş. Tem. 29, 2009 9:32 am

güzel bir paylaşım ....kulağımıza küpe olsun..teşekkürler...
avatar
adventure1150tamer

Erkek
Mesaj Sayısı : 213
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 05/01/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından Cem Bir Perş. Tem. 30, 2009 11:47 am

hoşgeldiniz. paylaşım içinde teşekkürler
avatar
Cem

Erkek
Mesaj Sayısı : 274
Yaş : 48
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 15/06/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 1150 gs Krank sensörü arızasının nedeni ve tamiri.

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz