Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Basri'nin son notu, lütfen okuyun..
Cuma Tem. 22, 2016 1:23 pm tarafından Basri

» Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri
Çarş. Mart 02, 2016 1:13 pm tarafından okan kara

» 1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.
Ptsi Ara. 14, 2015 1:54 pm tarafından GARAGEMOTO

» Ateşleme yok
Çarş. Ara. 03, 2014 1:56 pm tarafından GARAGEMOTO

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

1 sayfadaki 2 sayfası 1, 2  Sonraki

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir Ptsi Kas. 24, 2008 11:40 pm

Bilindiği üzere bizim motorlarda 90 numara GL 5 sınıfı yağ kullanıyoruz şanzıman ve dişlilerde.
Üreticinin tavsiyesi bu yönde.

Fakat;

Benimki gibi yüksek kilometreli eski model boxerlerde konik rulman ve dişlilerden kaynaklanan (daha uzun ömürlü ve daha sağlamdırlar) kronik şanzıman sesleri kaçınılmaz ki normaldir..

ADV rider' de ve global nette araştırıp takip ettiğim kadarıyla BMW kullanıcıları bu seslere alışmış ve birlikte yaşamayı kabullenmiş, kimileri ise alternatif çözümler bulmuşlar;

Şanzımanlarımızdan gelen sesler gayet normal, 20.000 km de bir 90 numara GL 5 dişli yağımızı değiştirip devam edebiliriz.

Yada,

Avrupa ve Amerika'da bir çok BMW Boxer kullanıcısının yaptığı gibi 75W, 140 GL5 kullanabiliriz.
İster 90 numara olsun, ister 75-140 olsun tam sentetik GL5 sınıfı yağ kullanıyoruz şanzımana ve final drive'a çünkü GL5 deki kükürt katkı oranından dolayı köpürmeyi önlüyoruz.

Birçok yabancı motosiklet sarf malzemesi sağlayan yabancı firmaların internet sitelerinde BMW Boxerler için şanzıman ve dişli yağı olarak 75-140 full sentetik GL5 sınıfı yağ tavsiye ediyorlar ve satıyorlar.
Agır yük altındaki ve aşınmış dişliler içindir ve sesleri keser diyor. Bazı yerlerde de özellikle konik rulman ve dişlillere sahip BMW dişli kutuları için özel olarak geliştirilmiştir diyor.

Maalesef yabancı firmalar kargo yoluyla yağ sevkiyatı yapmıyorlar, peki nasıl buluruz Türkiyede bu yağı ?

Castrol 20 litrelik ambalajda satıyor ve litresi 40 ytl civarı.

Ben Opet internet siteside buldum, yağın adı; Ford Gear TD2 75W-140 GL5 full sentetik.
Fakat hiç bir Opet bayisinde yok, sadece Ford Transitler için kullanılıyormuş.

Opet yağ yetkilisi Volkan Bey'le görüştüm, 3 litrelik ambalaj 80 YTL civarındaymış. Telefonumu aldılar, bir şekilde temin edeceğim sanırım.

Fakat yinede bekleyin, önce ben bir deneyeyim, sonucu yazarım

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

şanzıman ve difransiyel yağ değişimi

Mesaj tarafından veldg Bir Paz Ara. 14, 2008 2:58 pm

selamlar petrol ofisinden universal keban EP 80W/90 yağ aldım litresi 8 ytl karşıladığı şartnameler API-GL-5 MIL-L-2105 D şanzıman ve difransiyel yağını değiştirdim bu koyduğum yağ sizce uygunmudur yorumlarınızı bekliyorum!
avatar
veldg

Erkek
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 47
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir Paz Ara. 14, 2008 10:14 pm

veldg demiş ki:selamlar petrol ofisinden universal keban EP 80W/90 yağ aldım litresi 8 ytl karşıladığı şartnameler API-GL-5 MIL-L-2105 D şanzıman ve difransiyel yağını değiştirdim bu koyduğum yağ sizce uygunmudur yorumlarınızı bekliyorum!

Uygundur. 90W, API GL 5 dişli yagı olması yeterli. (API = American Petrolium Institution)

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir Çarş. Ara. 17, 2008 9:42 am

dlimavi demiş ki:Difransiyel'e EP=Extreme pessure yerine HD kullanırsak daha'da iyi olur ....
Dogru, haklisin.

Eğer üretici GL 5 tavsiye etmiyorsa kullanmayın !!

R1100 ve 1150 disli kutulari icin GL 5 tavsiye ediyor, yuksek kukurt orani kopurmeyi onluyor ayni zamanda, sanzimani actigim zaman 1. vites burcunu asindigi icin degistirmistim, sari bir parcaydi Smile

GL 5 75W140 daha önce ben bu yağdan buldum ve motoruma kullandım Mobil ve Castrol'de var bu yağdan.

2 aydan beri ariyorum, yasadigim bolgede kucuk ambalajda bulamadim.

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından hakan ercan Bir Perş. Nis. 09, 2009 8:21 pm

Selamlar,
sanziman ve defransiyel yagi icin tavsiye edilen hypoid 90 GL 5 . BP'de Litrelik ambalajda hypoid 140 GL5 buldum, bu yagi kullansam ne olur,sorun yasarmiyim?

hakan ercan

Erkek
Mesaj Sayısı : 8
Yaş : 56
Nerden : fethiye
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir Cuma Nis. 10, 2009 6:49 am

Selam,

90 GL 5 kullan

140 numara çok kalın gelir, problem yaşarsın.

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından cenker Bir Cuma Nis. 10, 2009 9:00 am

Oto sanayilerindeki yağcılarda bu yağı çok kolay bulabilirsin..
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020040&contentId=6009032
avatar
cenker

Erkek
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 54
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Serkan Bir C.tesi Haz. 20, 2009 9:02 am

Basri abi bahsettiğin castrol 75-140 gl5 yağ dan bende çok araştırdım ama 20 lt lik ambalajlar haricinde yok.90 hypoid gl5 kullandım bir problem yok şimdilik.

Serkan

Erkek
Mesaj Sayısı : 120
Yaş : 57
Nerden : çorlu
Kayıt tarihi : 12/06/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir C.tesi Tem. 04, 2009 8:49 am

Dikkat !!! Önemli uyarı

İki arkadaşımız (1100GS ve 1150GS) şanzımanlarına 80/90 gl 5 yağ ve "MOLY" marka katkı koyduktan bir süre sonra keçelerden yağ sızdırdığını ve şanzımanın dolum tapasını açtıklarında yağın doldurdularından (800CC) çok daha fazla olduğunu rapor ettiler.

800 cc yağ nasıl durduğu yede genleşır, çoğalır ve özelliğini kaybeder, keçelere basınç yapıp sızardı ?

Nuri bunun "Moly" den kaynaklanabileceğini söyledi ve ben de aynı fikirdeyim.

Ben Amerika'dan aldıgım 75W140 a yine oradan aldığım Moly kattım ve bir problem yaşamadım, uyarmak için motorumu sattığım arkadaşımı aradım, o da bir problem olmadığını söyledi.

Ben yinede şanzımanlarınıza katkı koyacaksanız çok dikkatli olmanızı, hatta hiç katkı kullanmamanızı tavsiye ediyorum..
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından duroturk Bir C.tesi Tem. 04, 2009 9:18 am

Nuri'nin turdaki arkadaslari mi bunlar?
avatar
duroturk

Erkek
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 41
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Serkan Bir C.tesi Tem. 04, 2009 9:22 am

abi bir küçük soru epx 90 yağ kullandım castrolün.Ama 100 gr eksik koyduk yağı şanzımana.Gece olduğu için bulma şansım yoktu.Sonrada 100gr tamamlamadan devam 15 gündür.Bi sorun olurmu sence?

Serkan

Erkek
Mesaj Sayısı : 120
Yaş : 57
Nerden : çorlu
Kayıt tarihi : 12/06/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir C.tesi Tem. 04, 2009 9:28 am

duroturk demiş ki:Nuri'nin turdaki arkadaslari mi bunlar?

1150 onlardan bir tanesi.
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir C.tesi Tem. 04, 2009 9:34 am

serkanakoglu demiş ki:abi bir küçük soru epx 90 yağ kullandım castrolün.Ama 100 gr eksik koyduk yağı şanzımana.Gece olduğu için bulma şansım yoktu.Sonrada 100gr tamamlamadan devam 15 gündür.Bi sorun olurmu sence?

Gram ölçüsüyle çalışmayın, yanılırsınız, CC ölçüsüyle çalışın, kilo ve gram ağırlık, litre ve cc hacim ölçüleridir ve yağlar hacim olarak ölçülür.

En kısa zamanda yağını tamamla..Şu ana kadar bir zarar görmüş olacağını sanmıyorum.
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından nurikilimci Bir C.tesi Tem. 04, 2009 9:39 am

Nurettin abi 2 motordan biri turdakilerden diğeri benim motor. Vites pedalının şanzumana girdiği yerdeki keçeden bir miktar yağ attı.
Dolum tapasını açtığımda neredyse fazladan 150 cc yağ aktı ve yağ su gibiydi. Hemen şanzumanın 10 numara yağ ile yıkadım ve herzaman kullandığım epx 80W90 yağdan 800 cc katkısız olarak koydum. Sabah yaptığım 20 km lik sürüşte herhangi bir yağ kaçağı yok. Takipteyim.

Birde şu gl5 olayıvar.
Daha önce dlimavi arkadaşımızında belirttiği gibi castrol ün resmi sitesinde bu formulasyondaki (gl5) yağların yüksek basınç dayanımı için kükürt içermesinden dolayı sarı metalleri aşındıracağı belirtiliyor.
Dün castrolü aradım Ramazan bey diye biriyle görüştüm., yağlarında kükürt bulunmadığını belirtti. Allahım kafayı yicem. Üretici firma (bmw) gl5 kullan diyor. Ama şanzumanda sarı parçalar var ne olacak bu işin sonu bilmiyorum.

nurikilimci

Erkek
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 38
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından duroturk Bir C.tesi Tem. 04, 2009 9:52 am

nurikilimci demiş ki:Allahım kafayı yicem. Üretici firma (bmw) gl5 kullan diyor. Ama şanzumanda sarı parçalar var ne olacak bu işin sonu bilmiyorum.

Sen daha iyi bilirsin ama ben kullan derim...
avatar
duroturk

Erkek
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 41
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından cenker Bir C.tesi Tem. 04, 2009 12:05 pm

Biliyorsunuz benimde uzun yol dönüşü saft ile diferansiyel arasındaki körüğün dibinden hafif bir sızıntı (terleme) yapmıştı.
Daha sonra GL 5 80-90 Castrol yağını değiştirirken şu ürünü kullandım.
Yaklaşık 3500 km. oldu. Her hangi bir sızıntı yada terleme emaresine rastlamadım.
Satın alırken satıcıya sorduğumda ; içindeki kimyasalın keçe şişirici özelliğinden bahsetmişti..
Bu ürünün bir sakıncası varmıdır acaba ? Shocked
avatar
cenker

Erkek
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 54
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Basri Bir C.tesi Tem. 04, 2009 12:19 pm

Zaten üründe katkı + sızıntı kesici diyor ama ben yinede yağın özelliğini kaybedip kaybetmediğini kontrol ederdim, Nuri yağ su gibi olmuştu diyor.

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından cenker Bir C.tesi Tem. 04, 2009 12:33 pm

Basri demiş ki:ben yinede yağın özelliğini kaybedip kaybetmediğini kontrol ederdim, Nuri yağ su gibi olmuştu diyor.

affraid Yarın sabah ilk işim bu olacak, zaten seyahat için yağları değiştirecektim.
Evsafına bakar, neticeyi buraya yazarım..


En son cenker tarafından C.tesi Tem. 04, 2009 12:35 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
avatar
cenker

Erkek
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 54
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından Tuğcan Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 1:54 pm

.


En son Tuğcan tarafından Salı Ekim 13, 2009 9:24 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

Tuğcan

Erkek
Mesaj Sayısı : 1
Yaş : 38
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 01/09/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir C.tesi Eyl. 26, 2009 1:11 pm

Arkadaşların 75/140, 80/90 gibi yağlar kullanırsak ne olur sorusunu bir nebze olsun yanıtlamak isterim.

öncelikle kendimin kullandıgı ama şimdilerde bulamadıgım mobilube 75/90 tam sentetik şanzuman ve defransiyel yağını şiddetle tavsiye ederim.geçen hafta işgüzarlık yapıp bu yağları degiştirdim, yağ tahliyesi başladıgında şanzuman ve defransiyel yağında zerre kadar kararma bozulma görmedim,10k km önce yagı nasıl koyduysam aynı renk ve kıvamdaydı, inanamadım.Bulabilirsem yine o yagdan devam.

Ha, şimdi ne koydum,yağcıma gittigimde 80/90 gl-5 olmadıgını gördüm,tam servisten çıkmak üzere iken gl-5 serisi olmak üzere elf in 85/140 şanzuman ve defransiyel yağını gördüm ve bundan koyalım dedim.

ilk izlenimlerim olumluydu,yani debriyaj geçişleri gayet sessizleşmişti.ancak şu varki kalın yağdı.sabahları yaşadıgım yerin soguk olması dolayısıyla vites geçişlerinde ilk başlarda zorluk yaşamaya başladım,ileride hava sıcaklıgı çok daha düşecek olursa vitesi geçirmek için vitesin üzerinde hoplamam bile gerekebilirdi.bu yüzden bu sabah Sadık ın özledigi yagı yani castrol epx 80/90 nını bulup yağ degiştirme işlemini gerçekleştirdim.sonuç mükemmel oldu,Sadık ve ben, özledigimiz o BMW nin kemikli vites geçişlerini duymaktan çok memnun olduk.

Bu arada yağ degişiminde uyguladıgım metod biraz farklı.bildigimiz gibi şanzuman ve defransiyel tapalarımız aliminyumdan dolayısı ile ısınan aliminyum yuvasına dahada kitlendiginden bu tapaları açmak sıcakken imkansıza yakın,yada açarsınız ama tapalarınızda ve yuvalarında hasar meydana getirebilir. eee yagıda sıcak degiştirmemiz gerekmiyormu akışkanlıgını kaybetmeden.

ben motoru çalıştırmadan söz konusu olan tapaları gevşettim 10km gezdim yağları ısıttım garaja gelir gelmez tapalar hiç zorluk çıkarmadan açıldı,akışkanlıgı kaybolmamış yağ hemen aktı. dolumda ise tapaların seviyesine kadar doldursanız yeterli,yani gözle görülebilecek seviye.

Eger,motor yagında ve diger yağlarda yagı fazla koydugunuza inanıyorsanızki defransiyele istesenizde fazla koyamazsınız,ama yine de içinize sinmedi, zaman yapacagımız şey eczanaden,büyük baş hayvanlar için kullanılan en büyük boy şırınga satın alıyorsunuz (50 krş) ve şırınganın ucuna geçirilmek için de serum seti alıyorsunuz(50 krş),serum lastitini şırınganın ucuna takıp yagı istediginiz seviyeye kadar şırınga ile çekiyorsunuz,eger motor yagını oldu ya fazla koydunuz,tekrar karter koruma ve on küsür tane somun ,vida ıvır zırvır ugraşmak istemiyorsunuz, o zamanda motoru yan ayaklıga alıyorsunuz, silindirin üzerindeki yağ dolum tapasından serum borusunu silindire daldırıyorsunuz,serum lastigi yumuşak şeffaf oldugu için hiç bir zararı yok, oradan büyük şırıngaya yagı çekiyorsunuz.
güle güle kullanıyorsunuz.
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından gsg-9 Bir Paz Ekim 04, 2009 5:35 pm

abicim zaten motorun sağ silindirin orda fazla yağ tapası var aç onu olsun bitsin.saygılar
avatar
gsg-9

Erkek
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 45
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 21/09/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir Paz Ekim 04, 2009 5:41 pm

Sevgili Kaan,şırınga ile cc olarak ne kadar yagı tahliye etmişiz onu ögrenmek adına bir uygulama oldu. tmmd
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından yesilyurt Bir Paz Ekim 04, 2009 6:45 pm

merhaba öğrenmem gereken bir konu var gecenlerde motorun yağını değiştim bana bor power uygula dediler koydun acaba diyorum bu bor power motorun yağ tüketimi esnasında borpower i de tüketirmi 1000 km de yaklaşık 250 gr eksilme oluyor eğer var sa böyle bir durum masraflı galiba bor power 50 tl satıyorlar.


Sinan Yeşilyurt
05363441358
r1150 gs adv
avatar
yesilyurt

Erkek
Mesaj Sayısı : 38
Yaş : 40
Nerden : trabzon
Kayıt tarihi : 25/09/09

http://www.karmok.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir Paz Ekim 04, 2009 7:13 pm

yeşilyurt,borpower yaga takviye niteliginden ziyade motor bloguna yapışan motorun minimum düzeyde sürtünmesini sağlayan bir katkı olarak tanıtılıyor.Aklımda kaldıgı kadarıyla,bor katkısı yağ degişiminden 1000km sonra konuluyor,gerçek etkisini görmek için ise yine 1000km ye yakın bir km beklemek gerekiyor.

katkının fiyatının 50 tl oldugundan basetmişsiniz,maliyetli bir şey oldugunu düşünmüyorum,çünki katkıyı koyduktan sonra belki 30 belki 40 bin yapıp yenileyebilme imkanı taşıyor.(tabiki yağı degil)

not:1000km de 250 gr yağ yakması kabul edilebilir düzeydedir.
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Şanzıman ve Diferansiyel yağı hakkında...

Mesaj tarafından yesilyurt Bir Paz Ekim 04, 2009 8:58 pm

değerli bilgileriniz icin tşk.ler ben daha önce ki yağ değişiminde bor kullandım özellikle sese dikkat ettim azalma oldu sanki makine daha sıkı çalışıyor.yağ azaltma baya düşüş oldu bence bor bu işte son nokta bor pazarlamacılarından bana cd geldi izledim bmw üreticileri bile bor un %5 yakıt tüketimini azaltdığını aşağıda vereceğim link güç olarakda baya fark etdiğini gösteriyor
http://www.youtube.com/watch?v=FfrqX0k8J4Q

Sinan Yeşilyurt
05363441358
r1150 gs adv.
avatar
yesilyurt

Erkek
Mesaj Sayısı : 38
Yaş : 40
Nerden : trabzon
Kayıt tarihi : 25/09/09

http://www.karmok.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

1 sayfadaki 2 sayfası 1, 2  Sonraki

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz