Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Basri'nin son notu, lütfen okuyun..
Cuma Tem. 22, 2016 1:23 pm tarafından Basri

» Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleri
Çarş. Mart 02, 2016 1:13 pm tarafından okan kara

» 1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.
Ptsi Ara. 14, 2015 1:54 pm tarafından GARAGEMOTO

» Ateşleme yok
Çarş. Ara. 03, 2014 1:56 pm tarafından GARAGEMOTO

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından Basri Bir Perş. Tem. 09, 2009 7:33 pm

Sağ kelebek rolantide tıkırdıyo, sol kelebek lakırdıyo, senkron yaptım olmadı, amuda kalktım susmadı, bak döverim dedim yine anlamadı, yatak mı vuruyo, subap mı kesiyo,zincir mi gevşiyo, motor mu cortluyo ?

Bu sitede bu konu hakkında yazan her bi şeyi uygulayıp, hala rolantide gelen tıkırtıyı kesemediyseniz ve duymazlıktan gelemeyip uykuya dalarken bile tık, tık, çıt, çıt seslerini duyuyorsanız sizin için araştırdım,

buyurun;

Nedim'in çıt çıtları bir istisna olmakla birlikte, tıkırtı büyük ihtimalle aşınmış kelebek millerinden ve yataklarından gelmektedir.

60k km den sonra bu ses gelmeyen boxere boxer demezler, ses yoksa mutlaka çakma boxerdir.

Nasıl oluyor bu aşınmış mil ve yatak ?
İşte şöyle oluyor ;





Sağ kelebek gövdesi için paraya kıyıp aşağıdaki ürünü satın alıp takıyoruz ve rahat uyuyoruz

http://www.bmwandguzzispares.co.uk/bmw/products/product.php?f=i&code=BA_15_30_FA_75&shnew=New&model=R850%2F1100%2F1150+&shnewcode=15&part=Fuel+parts&sub_part=Ticker+Killer&modelcode=30&partcode=FA&source_code=BA_15_30_FA_75

Ürünü, sağ kelebek gövdesinin yanındaki aluminyum kapağı çıkartıp yerine takıyoruz, bilyalı ayar somunu sayesinde milin boşluğunu alıyoruz, 10k km sonra biraz daha boşluk yaparsa, biraz daha alıyoruz, daha ne olsun..

Fena gözükmüyor yaw,



Ben para kaptırmam İngilize, kendim yapacam, kelebek gövdesini bozacam, sonrada 600 Avro + KDV verip komple yeni kelebek gövdesi alacam diyosanız onun da çözümü var, buyurun ;

Sağ kelebek gövdesini sök ve kelebeğe sonra aynı şekilde takabilmek için işaret koy



Aluminyum kapağı, tekrar kullanılabilecek şekilde yerinden çıkar, çıkaramazsan, yararsan, çaresi yok yukarıdaki parçayı alıp paraya kıyacaksın.



Aşağıdaki resimdeki gibi her şeyi dağıt



Bak bakalım mil ne kadar aşınmış ? Gözle görülen bir aşınma yoksa kumpasla ölç.
(resimdeki bayaa aşınmış dimi ?)

Mil yatağını yerinden çıkart, zorlanırsan ısıtıp çıkart.



Yeni alacağın yatağın kodu GGB 0812DP4, rulman numarası gibi bişey, Türkiyede bulunur mu, kim satar, bilmiyorum.

Yada,

Tornacıya, yağsız ortamda çalışabilecek bir malzemeden yeni yatak yaptır



Kelebek gövdesini dağıttığın gibi topla



Sol kelebek gövdesinden, mil, TPS ile sıkştırıldığından, genelde ses gelmez,

Eğer geliyorsa, valla bilmiyorum nyya

Nedim, senin çıt çıtlar ne taraftan geliyodu ? scratch


En son Basri tarafından Perş. Tem. 09, 2009 9:29 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından nurikilimci Bir Perş. Tem. 09, 2009 7:50 pm

Abi nediyeyim harikasın. Ben bu parçadan alacağım başka almak isteyenlerde olabilir düşüncesiyle bir süre bekleyeceğim iistek olursa toplu sipariş veririz.
saygılar

nurikilimci

Erkek
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 38
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından Basri Bir Cuma Tem. 10, 2009 10:56 am

camadan demiş ki:bingitsin desek ne olur Basri abi. parçayı alıp yaparsak sadece sesimi kesiliyor yoksam başka faydalarıda varmı Question No

Hava alıp rolanti, senkron tutmaz halde değilse binGitSin diyebiliriz ama oradan hava alır mı ?, alırsa ne kadar alır ?, O aluminyum kapak havayı keser mi (ki hiç sanmıyorum)

Motor çalışır vaziyette, aluminyum kapağı çıkartıp bölgeye VD40 sıkıldıgında rolanti salaklaşıyorsa müdahale edilmesi gereken bir vakum kaçağı var demektir.

Ben, bu durumda burcu yenileme yoluna giderdim, çünkü yukarıdaki satılan ürün, sanırım, yaylı bir bilye vasıtasıyla mile baskı yaparak sadece sesi kesiyor, varsa, vakum kaçağına bir etkisi var mı ? Bilmiyorum...

Yada,

Ses rahatsız etmiyorsa, sadece aluminyum kapağın olduğu yeri bir şekilde havaya karşı izole etme yoluna giderdim...

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından Basri Bir Cuma Tem. 10, 2009 11:55 am

Neden ?

Senin motorun iki kelebek gövdesini de son vidasına kadar dağıtıp temizleyip toplamıştım ben. Mildeki aşınmayı mikrometreyle ölçmüştüm , yüzde 1 idi. Yani saç telinin altıda biri , yani aşınmamıştı !

Kaç km. deydi senin motor ???

Yanlış hatırlamıyorsam o tarihte 80kkm civarındaydı, hatırlarsan benim evin önüne geldiğin anda sağdan bi tıkırtı geliyo demiştim.

Benim tıkırtının sebebi mil değil burç/yatak aşınmasıymış, iyi bir senkron ile tıkırtıyı bir süre kesiyor, sonra yine başlıyordu, söküp baktığım zaman burcun aşındığını farkettim ve öylece topladım.

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından Basri Bir C.tesi Tem. 11, 2009 10:17 am

Bahsi geçen burç şurada satılıyor, numarası ;
GGB 0812DP4
http://www.ggbearings.com/products-detail.asp?MaterialID=60&Group=1

_________________
Basri...
avatar
Basri

Erkek
Mesaj Sayısı : 693
Yaş : 52
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından nedimurcan Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 10:12 am

peki bu tıkırtı sol kelebek gövdesinden geliyor ve gaz telinin takıldığı silindirik zımbırtıya birazcık dokununca ses kesiliyorsa...
avatar
nedimurcan

Erkek
Mesaj Sayısı : 266
Yaş : 42
Nerden : niğde
Kayıt tarihi : 09/02/09

http://www.nedimurcan.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından pasinli Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 1:38 pm

Çok mantıklı. Ne iyi ettin de buldun İlyada. Peki bunu azaltmak için rolantide az mı tutalım motoru? Çalıştırır çalıştırmaz yol alalım. Sürerken de hep gaz açalım. Bu sesi duymamızı biraz öteler mi sence? Peki bu sürüş tarzı bu sese iyi gelebilse de başka kötü sonuçlar doğurabilir mi ?



İlyada demiş ki:Yine burç Nedim ..

Geçen gün senkron yaptığımız bir motorda da ynı şey oluyordu. Mile bağlı tel kasnağını elle tutunca kesiliyordu ses..
........

BMW lerde bu hastalığın neden olduğunu tam ve kesin olarak anladım sonunda.

Önceleri yağsız kalmaya ve kuru çalışmaya bağlıyordum sebebi. Ama asıl sebep şu :

Geçenlerde vurdurma mevzusundan konuşurken "big thumper" lardan bahsediyorduk ya hani.. Yine benzer bir olay var. Tüm benzinli motorlar için geçerli olan ama koca kafalarda daha sık olan.

Benzinli motorlarda emişi tıkamak zorundayız. Dizelde ise tam açık..
Emişini olabilecek en az miktarda tıkadığın benzinli motor rölantide çalışıyor demektir..
Rölantide çalışan bir motora vakum saatini takıp, kelebek ile emme sübapları arasındaki hava basıncını ölçersek , buradaki basıncın , atmosfer basıncına göre , yani ikisinin arsaındaki fark anlamında .. Olabilecek en yüksek fark olduğunu görürüz.. Örneğin , atmosfer basıncı santimetre kareye bir kilogram dır, rölanti pozisyonunda emişi tıkalı bir motorun emme manifoldundaki basınç ise .. Net hatırlamıyorum ama santimetre kareye 400 gram civarında..

Motora gaz verdikçe kelebeği açarız ve manifolddaki alçak basınç da yükselmeye başlar. Tam açık kelebek pozisyonunda , yani tapagaz giderken atmosfer basıncına neredeyse eşitlenmiş olur, eşit kabul edilebilir..

Ama aradaki fark büyük olduğunda , yani kelebek tıkalı iken, yani rölantide .. Oluşan basınç farkı sürekli değildir .. Bir vardır, bir yoktur. Motor 1100 devirle dönüyorsa .. Silindir başına dakikada 550 kez tokat atılıyor demektir o kelebek kanatlarına. Kelebek kapakçığının gövdesine alçak basınç sayesinde dışarıdan, atmosferik basınçla atılan "tokatların" etksi o kadar büyük ki...

İnanılmaz ama .. Hadi hesaplayalım .. Kelebek kapakçığının çapı 40 mm. civarı olsa.. Basıncı da benim ölçtüğüm net değer üzerinden alsak ve her santimetre kare için 37O milimetre cıva sutununa eş basınç olarak alsak ve bu mm.hg basıncı kg-cm2 ye çevirip, yaklaşık olarak santimetre kareye 485 gram bölü santimetre kare desek...

12,5 santimetrekare alanı olan bir yüzeyde 6062 gram basınç yapar..

Yani bizim motorlar en düşük devir olan rölantide çalışırken bu kelebek kanatçıkları dakikada 550 kez 6 kilogramlık güçlere maruz kalıyorlar.

Dakikada 550 kez .. Saniyede neredeyse 10 kere ... 6 kilo kuvvetinde tokatlar.. Çatada , çutada ...
........

* Bu olay silindir başına hacmi küçük olan motorlarda bu ölçüde büyük olmayacaktır.

* Tek bir silindirin 650 santimetreküp gibi uçuk ölçülere çıktığı koca kafalı big thumper larda , kelebek çapı ve dolayısıyla yüzey alanı da daha büyük olacağı için bundan da büyük toplam darbe güçleri ortaya çıkacaktır.

* Ama bir big thumper tek silindir olacağı için bu hasarlar yine de sorun olmayacaktır çünkü çok silindirin senkronizasyonu diye birşey yoktur o motorlarda. Tamir olmasa bile , toplam vakum kaçakları rölanti basıncı için şart olan ayarlar açısından max. ayar sahasını aşmadıkça sorun olmayacaktır. Ama bizim motorlar ayar tutmayacaktır...

* Çok silindirli başka motorlar için ise, karbüratör yada kelebek gövdeleri tek gövde üzerinde olan , örneğin sıralı silindir tipinde motorlar için de çok fazla sorun olmayacaktır çünkü bunların bazıları , birçok otomobil motorunda olduğu gibi tek bir kelebek vardır ve bu açıklığı dört silindir eşit ve sıralı olarak paylaşır. Yani aynı emme manifoldunu paylaşan dört silindirli ve karbüratörlü bir motor .. Bunlarda da sorun olmayacaktır..

Bizim sorunumuz ise , tasarım açısından mecburi sebeplerle silindirin birinin kaf dağında, ötekinin ise fizanda olması..

Sevgiler...CeM...

Not : Buldum.. Buldum..
Rölantide devrinde çalışmanın bir zararını da buldum sonunda :-P
avatar
pasinli

Erkek
Mesaj Sayısı : 283
Yaş : 40
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 17/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından nedimurcan Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 3:01 pm

cem,

sen acaip bi adamsın.

bu burç dediğin basit bişi senin için. yap bi ara 3-5 tane. yuva ne kadar aşınıp boşalabilir ki? birde aşınan yuva değil burç sanırım. ya da burçların yuvası. her neyse. bir de rölantide zaten ne kadar çalışıyor ki bunlar. çalıştırmamak gerek. ayar tutmazsa? tutmasa da olur. ne motorlar var yollarda giden. bu arada bende belli belirsiz gelen ses biraz vd40 ile temizleyince kesildi. bilgi. sonra yine gelecektir tabi. yine biraz vd40 sıkar biner giderim.

ya da bilmediğimden saçmalıyorum.
avatar
nedimurcan

Erkek
Mesaj Sayısı : 266
Yaş : 42
Nerden : niğde
Kayıt tarihi : 09/02/09

http://www.nedimurcan.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından tuncay Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 10:40 pm

Bir ilavede ben yapayım.Burçta veya milde oluşan boşluk,düzgün olmayan rolantiye ilave olarak,Üst devirler de de,trotıl sensör(otomobildeki tabir bu,basri abi TPS demişti)kelebeğin pozisyonunu beyne yanlış bildireceğinden motorun çekişinde ve yakıt sarfiyatında olumsuz etkiler yaratacaktır.Muhtemelen aşıntının fazla olduğu makinalarda da devir saati sabit durmuyor olacaktır.
avatar
tuncay

Erkek
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 53
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından nedimurcan Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 11:42 pm

bendeki tıkırtı o kadar az ki... belki sorunu bile yoktur. su anda yapmam gereken sadece dediğin gibi arada yağlamak sanırım. ha... çalışmaz hale gelince söker yollarım tabi...ama önce çoookkkk bozulması lazım.
avatar
nedimurcan

Erkek
Mesaj Sayısı : 266
Yaş : 42
Nerden : niğde
Kayıt tarihi : 09/02/09

http://www.nedimurcan.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından tuncay Bir Çarş. Eyl. 02, 2009 11:57 pm

nedimurcan demiş ki:bendeki tıkırtı o kadar az ki... belki sorunu bile yoktur. su anda yapmam gereken sadece dediğin gibi arada yağlamak sanırım. ha... çalışmaz hale gelince söker yollarım tabi...ama önce çoookkkk bozulması lazım.
Çalışmaz hale gelmez nedim,hep çalışır.Çok bozulursa düzensiz çalışır sadece.
avatar
tuncay

Erkek
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 53
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından ferato Bir Perş. Eyl. 03, 2009 11:17 am

1150 gs motorumu aldığımdan beri, sabit hızda motor devrinin azalıp çoğaldığını hissediyorum. çok yüksek düzeyde olmamasına rağmen rahatsızlık veriyor bana.

sabit hızda giderken görünmez bir elin belli belirsiz, sürekli gaz açıp kapatığını düşündüren bu sorunum için, senkron - gaz teli ayarı yaptırdım, gitmedi. şu an öyle kullanıyorum.

yeni 1150 kullanıcısı olduğumdan bu normalmi bilmiyorum. gördüğüm kadarıyla buradaki konular daha çok 1100 için. anlatılanlar 1150 içinde (ufak mekanik değişimler hariç) geçerlimidir.
avatar
ferato

Erkek
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 60
Nerden : ÇEKMEKÖY İSTANBUL
Kayıt tarihi : 27/08/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından tuareg Bir Perş. Eyl. 03, 2009 11:22 am

Ferhat Abi, aynı sorun bende de vardı. Sağ silindirin ateşleme bobini mi, buji piposu mu ne o değişince düzeldi.

12 13 7 680 644

BMW nin parça kodu bu. 1150 lerin biriyle değiştirip denenebilir.
avatar
tuareg

Erkek
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 49
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından CüneytKüçük Bir C.tesi Eyl. 05, 2009 5:35 pm

Sevgili Cem,kelebeklerin aynı milin üzerinde olması çok önemli bir düşünce,seni tebrik ederim.bunu ben de aklımdan geçirmedim degil ama sen çok daha güzel ifade ettin.tabi bu arada kelebeklerin aynı mile bağlanması tasarım degişikligi gerektiriyor,ama süper düşünce.

Sevgili Haydar,sen neresini degiştirdin,maliyeti ne oldu? yazarsan sevinirim.
avatar
CüneytKüçük

Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 52
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından xantos Bir Perş. Kas. 05, 2009 10:58 pm

Benim motorda da fena halde tıkırtı geliyor,sinir bozuyordu. Bugun doğru tornacıya gittim,sanayiye...Önce usta bu işe pek bulaşmak istemedi,koca motorun altından nasıl kalkarım psikolojisi...İkna ettim,hemen söktüm gazkelebeğini. Burçları söktük,teflondan yenileri yapıldı,gayet güzel alıştırıldı... Tekrar toplandı, monte edildi...Tıkır tıkır,tıkırtısız bir çalışma...
Akşam oldugu için senkron yapamadım,ama sanırım çok daha iyi olacak herşey...
Ani kararla yaptıgım için maalesef resim yok...
Bu işin maliyeti 50 tl...Yaptırmak isteyenlere yardımcı olabilirim...selamlar

xantos

Erkek
Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 57
Nerden : Antalya
Kayıt tarihi : 25/09/09

http://www.demirkurt.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Kelebek Gövdelerinden Gelen Tıkırtılar / Yetti Gaari...

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz