Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Ateşleme yok
Cuma Tem. 18, 2014 10:48 am tarafından gsg-9

» R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mayıs 29, 2014 11:01 pm tarafından mahirKISSAL

» yağ filtresi ve sökme aparatı
Salı Mart 11, 2014 4:51 pm tarafından nertug

» Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...
Salı Mart 11, 2014 12:49 am tarafından nertug

» Selamlar
Çarş. Şub. 26, 2014 11:30 am tarafından alegöz

» Tork Anahtarı
Cuma Şub. 07, 2014 12:32 am tarafından nertug

» 2000 model r 850 gs calısmıyor!!
C.tesi Haz. 22, 2013 7:37 am tarafından hakan umit atalay

» GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.
Perş. Nis. 25, 2013 9:19 am tarafından kadir tahsin

» Motorda Vuruntu var?????????
Perş. Nis. 25, 2013 9:09 am tarafından kadir tahsin

» BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİ
Çarş. Nis. 24, 2013 9:08 pm tarafından şamilkamçi

» şanzıman problemi,
Perş. Nis. 04, 2013 9:08 pm tarafından baybars8

» 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 8:42 pm tarafından baybars8

» GS 1100 YARDIM
Cuma Mart 15, 2013 10:44 pm tarafından kvarhan

» buji ıslanması
Cuma Mart 15, 2013 10:41 pm tarafından kvarhan

» Verimsiz motor
Çarş. Kas. 14, 2012 4:16 pm tarafından hakanka

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

R1100 Mars Motoru Tamiri...

Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

R1100 Mars Motoru Tamiri...

Mesaj tarafından Basri Bir Salı Kas. 18, 2008 1:37 pm

Sokme takma faslini geciyorum,

Önce Üzeyir Usta'nı ağzından şunları aktarayım;

Astra, Vectra ve Clio'da da buna çok benzer dinamolar kullanılır, kaidesi sağlam kaldığı takdirde her şekilde tamir edilir, bunlar şanzımanlı dinamodur, yastık bile yoktur, mıknatısla çalışır, kolay arıza yapmaz, sadece kömürleri biter, yalnız dağıttıktan sonra motajı çok dikkatli yapılmalıdır.

İşte benim marş dinamosu, bakalım içinden ne çıkacak


İlk tespit, kömür yuvası kapağı kırık


Bu da kırılmış kapak


Yukarıda Ustanın belirttiği gibi montaj çok dikkatli yapılmalıymış, resimde görülen yayı takmak çok zormuş ve bu yay takılırken kapak kolaylıkla kırılabilirmiş, zaten Üzeyir Usta kendiside takarken yeni kapağı kırdı ve ikinci bir yeni kapak taktı.
Yani en son açan dallama kapağı kırdığı halde öylece toplamış :kizgin:

Bu da yeni kapak


Kömürler sizlere ömür. Eski ve yeni kömür.


Bu arada bütün parçalar Üzeyir Usta'da vardı, hiç parça aramadık.
Kollektor temizlenip zımpara oldu ama resmini çekemedim. Zaten adam oruçlu, hava sıcak, ben abes sorular sorup aradan resim çekmeye çalışıyorum, ramak kaldı marşınıda, motorunada ....... diyip beni dükkandan kovmasına. Allahtan 15 senelik hatırımız var.

Üzeyir Usta


Bu kömürün bağlandığı cıvata sökülmüyor, alttan da dönüyor, yeni taşak 50 lira civarı, biz de eski komürün kablosunu kesip yenisini lehimliyoruz.


Yeni kömür yuvası kapağı takılmış vaziyette


Bir 50000 km daha açılmamak üzere kapanıyor


Malzeme, işçilik 50 lira.

Selam, sevgi, Basri...

_________________
Basri...

Basri

Erkek
Mesaj Sayısı: 692
Yaş: 49
Nerden: Kuşadası
Kayıt tarihi: 17/10/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: R1100 Mars Motoru Tamiri...

Mesaj tarafından Misafir Bir Salı Kas. 18, 2008 3:20 pm

abi eline koluna sağlık.

Misafir
Misafir


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: R1100 Mars Motoru Tamiri...

Mesaj tarafından Misafir Bir Ptsi Ağus. 24, 2009 6:30 pm

Başka bir başlıkta konuştuk konuyu. Yerine de ekleyeyim yazdığım yazıyı. İndex mantığına uyalım, ileride arayınca bulalım.
........
........

Ayak marşı arıza hallerinde genelde işe yaramıyor hocam .. (sahiden çok yarayacak olsa ille bir çaresini bulup hala ilave ederlerdi bu özelliği) Bak şöyle gelişiyor olaylar genellikle :

Motor bir sebepten çalışamıyor.. Marşa basa basa aküyü bitiriyoruz.
Sonra ayak marşına geçiyoruz mecburen. Kan ter içinde kendimizi de bitirdikten sonra...

Motor hala çalışmıyor doğal olarak ..

Bu safhadan sonra sorunu tesbit edip düzeltmeye odaklanıyoruz.
Aküyü söküp şarz etmeye de karar veriyoruz Very Happy

Motor çalışıyor Very Happy
.......
.......

Artık öyle noktalara geldi ki hacimler ve sıkıştırma oranları.. Bundan sonra zor ayak marşı. Bir keresinde beni de çok fena tepmişti büyük bir motor. Sakat bile bırakır ters bir harekette valla. Ancak küçük motorlarda..

Yada L.Lakers oyuncularından bi savunmacı felan olacak yedekte , o basarsa olur belki Very Happy

..........
..........

Bizim boxer serisi nin dağbaşında kalma olsılığı ve bu marş sorunu ile ilgili olarak :

MARŞ BASIYOR AMA ÇALIŞMIYORSA :

Birçok sebep olabilir. Onlarca sebepten biri. (inşallah biridir. ikisi aynı ana denk gelmişse , zayıf olasılıktır ama tespiti yüz kat zorlaşır) Sorunu tespit etmeden aküyü BİTİRMEYİN !

Sorunu tespit edemiyorsanız da aküyü bitirmeyin Very Happy
(Yani, aküyü bitirmenin kime ne faydası var ki ? Bir sorun yerine iki soruna sahip olacaksınız. Üstelik birinci sorunu çözmüş olsanız bile artık işe yaramayacak..)

Asıl sorunu tespit etmeye odaklanın. Telefon felan edin biyerlere. Olmuyorsa piknik yapın, gezin yürüyün, vakit geçsin biraz.. İlle bir çözüm bulunur.. En azından kamyonet felan Very Happy
Ama aküyü bitirmeyin gözünüzü seveyim ..

(üç motor gidip, sırayla üç motorun da aküsünü bitirip üçü birden şapa oturan adamlar var yahu !)

MARŞ BASMIYORSA :

Bence en kolayı bu. Yine onlarca sebep olabilir ama en yaygın olanları şunlar :

Sağa sola serpiştirlmiş emniyet sviçleri
Marş rölesine (marş taşağı diyorlar piyasada) giden kablolar yada rölenin kendisi.
Debriyaj tozuyla dolup pislikten tıkanmış bir marş motoru (başıma geldi. Dağ başında bile sökülüp temizlenebilir içi. temizle , yağla tak. tamamdır)
Şarzı kesme (şarz lambasından önceden farkedilir.. bunu geçelim)
Bozuk akü (önceden verir sinyalini)
Kutup başı oksitlenmesi (çok çok yaygın sebep)

Tüm bunları tek seferde devre dışı bırakıp tümünü birden test edebilmek için marş taşağını devre dışı bırakıp direk akım vermeyi önceden öğrenmekte çok fayda var.

Marş motorunun plsatik muhafazasını söküp , tornavida yada anahtar gibi birşeyle marş rölesinin iki ucunu kısa devre edince herşey devre dışı kalır. Aküden direk akım verirsiniz marş motoruna. Ve bu yöntem klasik arıza sebeplerinin %90'ının kafadan devre dışı bırakıp kestirmeden çözüme ulaşma yoludur. Bunu öğrenmekte, önceden denemekte fayda var. Dağbaşındaki olasılıkların %90'nı sorun olmaktan çıkar..

Sevgiler...CeM...
Not: Her 40-50 bin km. de bir marş motorunu açıp temizlemekte ve yağlamakta sayısız faydalar var.
İçinden çıkan pisliği görünce inanamıyor insan. Nasıl çalışabilmiş bu zamana kadar ? diyor. Debriyajın tozları doluyor içine.. Kaşık kaşık siyah, pis bi toz. Motorun yatakları kupkuru yağsız ve bu tozla dolu çıkıyor.

Marş/dinamo hastanesi diye dükkanlar var şimdi. Söküp onlardan birine verip temizletmek 25 dakika. Fiyatı da 20 lira felan. Aynı motor başka araçlarda da kullanılıyor ve parçaları da var. Gerekiyorsa yatak ve kömürleri de var adamlarda. Ve ucuz.. Yine gerekiyorsa, kollektöre bi toz paso da veriyorlar tornada. Sıfır oluyor motor.

Bozulmadan, o güçte bir motor kendini kitlemeden önce yaptırın ki .. O safhalara gelindiğinde herşey çok fazla aşınmış oluyor..

Misafir
Misafir


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz